Iniciar sessió

Àrea socis

3r Anoia Tast-Tech: mostra tecnològica

Vine al tercer Anoia Tast-Tech per descobrir i tastar la tecnologia de la mà de les empreses, entitats i professionals de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la comarca. 

Organitza:

Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia
inQuiet
TICAnoia

Patrocina:

Ajuntament d´Igualada

Col·labora:
Consell Comarcal de l'Anoia

Aladetres - Agència web
Bona Drone
Ceina. Centre de formació en informàtica i noves tecnologies
Engisoft
Escola Ateneu logo

Escola Auria
Escola Castell d'Òdena
Escola Mowgli
Escola Pia Igualada
Iguana

INS Badia i Margarit
INS Montbui
INS Pla de les Moreres
Ments Creatives Tecnoanoia
Milà i Fontanals

monalco
MPM Software
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia
Solutions Trilogi

 

L'Anoia Tast-Tech neix amb l'objectiu d'apropar i promoure la tecnologia a la societat i molt especialment a la comunitat educativa formada pels pares i mares, mestres i alumnes.

L'Anoia Tast-Tech vol donar a conèixer no tant la tecnologia des d'un punt de vista d'usuari si no més enllà per entrar en el que hi ha darrere, les tecnologies, les professions, els usos, tot a través de tallers, xerrades, activitats adreçades a infants, joves i adults.

1ª Edició - Octubre 2016: Programa | Àlbum de fotos

2ª Edició - Novembre 2017: Programa | Àlbum de fotos

3ª Edició - Gener 2019: Programa | Àlbum de fotos

Twitter @anoiatasttech

 


Activitats prèvies divendres 25:

WMCP: Anoiada 25/gen de 9,30 a 12,30
WMCP: Anoiada 25/gen de 9,30 a 12,30
MeetUps de professionals a professionals, amb una beguda en ma i un entorn agradable.
MeetUps de professionals a professionals, amb una beguda en ma i un entorn agradable.

 


 

Activitats del dissabte 26:

Projectes artisticotecnològics

Bèsties amb ànima mècànica

Un grapat de ferros i motors es barrejant amb el so de les andròmines en un singular ecosistema de vida mecànica. La presència de visitants a aquest peculiar espai trastoca i activa la vida dels essers que conviuen, activant els sensors de moviment. Moviments orgànics que contrasten amb els materials empleats.

Bèsties amb ànima mècànica

 

 


Demostració d'experiències i materials educatius

 
Robot

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Escola Àuria d'Igualada

Robot
Xerrada on mostrarem el procés de creació del projecte pels infants, a més de la petita demostració de com funciona el robot juntament amb la seva maqueta.  

 

 

 

 


 

Arduino

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: INS Montbui de Sta. Margarida de Montbui

arduino-uno.jpg
El nostre centre portarà algun projecte fet amb Arduino per mostrar i dos alumnes que intervindran alhora ens faran una xerrada explicant el seu treball de recerca.  

 

 

 


 

Mostra del Taller de robòtica

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: INS Badia i Margarit d'Igualada

robotica

  • Mostra de robots Lego Mindstorms.
  • Plaques Arduino.
  • Construcció de Robots Arduino i Lego.

 

 


 

Mostra del Treball TAC de l'escola

Format: Demostració experiència educativa /* Entitat: Col·legi Monalco d'Igualada

3D
Els nens ens mostraran diferents feines i treballs englobades en l'Àrea TAC que es fan al centre.  

 

 

 


 

Code.org, robòtica Lego education We do 2.0, Scratch

Format: Demostració experiència educativa /  Entitat: Escola Ateneu Igualadí d'Igualada

Lego WeDo
Els nens construeixen models amb sensors simples i un motor que es connecta a l'ordinador. Programen comportaments amb una eina simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica.  

 

 

 

 


 

Xtec Ràdio

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Escola Castell d'Òdena, d'Òdena

xtecradio
Els alumnes narraran la jornada, faran entrevistes, com si un fos una emisora de ràdio de veritat!  

 

 

 


 

Mostra de Treballs de recerca

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: INS Pla de les Moreres, de Vilanova del Camí

recerca
Els nens mostren treballs de recerca:

  • Braços robòtics
  • Cases domòtiques i encreuament de semàfors  

 

 

 


 
Solucions educatives STEAM per l'aula

Format: Demostració de materials educatius / Entitat: Bonadrone, S.L. de Vallbona d'Anoia

steam
Solucions educatives formades per drones i un software educatiu pensades per facilitar l'adopció de les TIC o STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) en el sistema educatiu de forma transversal.

 

 

 

 


 
Mostra de tallers Lego Wedo 2.0 i Lego Mindstorms EV3

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Escola Mowgli d'Igualada

Lego Mindstorms
Els nens construeixen models amb sensors simples i un motor que es connecta a l'ordinador. Programen comportaments amb una eina simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica.

 

 

 

 

Mostra de tallers Lego Mindstorms

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Escola Pia d'Igualada

Treball des de 5è de primària fins a 3r d'ESO amb Lego Mindstorms, que és una línia de jocs d'experimentació centrats en la robòtica. Però les seves possibilitats en fan una eina apreciable en entorns didàctics des de l'escola primària a la universitat. El joc incideix en els aspectes de muntatge del robot, disseny en un ordinador del programa que haurà de seguir el robot, descàrrega del programa al microcontrolador del robot, i seguiment de l'execució del robot sobre una pista de paper o en lliure circulació.

 

 

 

Màquina Arcade amb Raspberry Pi

Format: Demostració tecnologia recreativa / Entitat: INS Milà i Fontanals. Dept. Informàtica – Josep Salvador Pont

Màquina Arcade amb Raspberry Pi
Màquina recreativa Arcade on es podrà reviure la màgia dels videojocs dels anys 80 i 90. Aquesta màquina de tipus Bartop (sense pedestal) ha estat creada de forma artesanal per un professor de l'INS Milà i Fontanals, seguint patrons de màquines reals existents però adaptada als nous temps. Conté tot un set de jocs clàssics de salons recreatius així com de Neo-Geo, Atari, Super Nintendo i Play Station entre moltes altres plataformes conegudes. El cor d'aquesta màquina és la Raspberry Pi 3, un mini ordinador de la grandària d'una baralla de cartes que podreu conèixer de primera mà al taller que desenvolupa el Departament d'Informàtica de l'INS Milà i Fontanals.

Preu per partida: 20 cèntims/ En funció de l'afluència es limitarà el temps per persona-partida..

 

 

 


 

Tallers

De 45 minuts de durada, amb 3 horaris d'inici (10h - 11h - 12:45h) pels que es necessita inscripció prèvia, que es poden efectuar gratuïtament en ticketea fins el moment d'iniciar l'activitat, mentre hi hagi places disponibles.

 

 

Robòtica creativa amb Lego WeDo 2.0

Format: Taller ( entre 5 i 8 anys) / Entitat: Ments Creatives

01 Robòtica creativa amb Lego WeDo 20
Taller on els nens construeixen models amb sensors simples i un motor que es connecta a l'ordinador, i programen comportaments amb una eina simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica  

 

 

 


 

Introducció a programació arduino amb scratch

Format: Taller ( entre 8 i 12 anys) / Entitat: Ments Creatives

02 Introducció a programació arduino amb scratch
Arduino és un producte Open-Source molt popular per a controlar i programar robots. En ser un projecte obert, hi ha una gran quantitat d'exemples i llibreries llestes per a ser utilitzades amb Arduino. Programaran des de la plataforma scratch.  

 


 

Bee-Bot: Joc d'iniciació a la programació

Format: Taller (+3 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Tais Espanyol

Bee Bot
El Bee-Bot és un robot infantil educatiu, amb forma d'abella i  molt senzill de programar, per a nens i nenes de 3 a 7 anys. L'experiència d'aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espaial, el treball en equip i el respecte, la curiositat i la creativitat.  

 

 


 

Pro-Bot

Format: Taller (+10 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Roger Solé

04 PRO BOT
El PRO-BOT, de la mateixa manera que el Bee-Bot, pot anar endavant i enrere i girar a esquerra i dreta. Però pot fer moltes coses més. Per exemple, amb el retolador permet dibuixar el recorregut que va realitzant.

El Pro-Bot també té la capacitat de repetir i de seguir una sèrie instruccions i estructures de control. D'aquesta manera, aquest recurs de robòtica educativa permet apropar la programació a les aules.  

 

 


 

Planetari

Format: Taller (+6 anys – Podrà entrar un acompanyant) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Planetari Eris

05 PLANETARI
Taller de la descoberta del cel. La majoria de la població viu en ciutats i poblacions molt ben il·luminats, massa i per aquest motiu cada cop es desconeix més l'espectacle que és poder gaudir d'un cel ben fosc i negre. La Lluna, els planetes, les estrelles,les nebuloses,els cúmuls i altres objectes del cel, seran objecte d'estudi i comprensió. Els moviments de la Terra sobre ella mateixa o al voltant del Sol, ens explicaran el dia i la nit o les estacions i els alineaments amb la Lluna i el Sol els eclipsis. Les astronòmiques distàncies entre els astres ens faran prendre consciència de la paradoxa de si estem o no sols a l'Univers. I amb els viatges espacials, o mitjançant forats de cuc veurem si és possible anar a descobrir altres móns on pugui haver-se desenvolupat la vida com ho ha fet al nostre planeta.

 

 


 

Gamificació

Format: Taller (+10 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Joan Mabras

05 GAMIFICACIÓ
The Lost World (Un Món Perdut). El repte és trobar la manera d'obrir les caixes, maletins i cofres per a aconseguir els missatges amagats per descobrir on es troba el personatge desaparegut.

Porta la teva tauleta o dispositiu mòbil amb les Apps de Google Earth i Phonopaper instal·lades.

Pots venir acompanyat dels teus pares o tutors.

 

 


 

Tablets

Format: Taller (entre 8 i 10 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Josep Anton Buil

06 TABLETS
Iniciació a la Programació mitjançant el Joc. Porta la teva tablet Android i instal·la les apps educatives:

  • Code Karts  
  • CodeSpark Academy: Kids Coding 
  • Lightbot One Hour Coding
  • Run Marco! 
  • Scratch Jr 

Una vegada instal·lades ja podràs començar a jugar!  Pots venir acompanyat dels teus pares o tutors.

 

 


 

Raspberry PI + Sense HAT: la placa que ha viatjat a l'espai

Format: Taller (+11  anys) / Entitat: INS Milà i Fontanals - Departament d'Informàtica

Raspberry PI + Sense HAT
Raspberry PI és un ordinador monoplaca de baix cost, amb l'objectiu d'estimular l'aprenentatge de la programació i Sense HAT és un perifèric que, gràcies als seus múltiples sensors i a un petit joystick i una pantalla LED de 8x8 ha viatjat a l'Estació Espacial Internacional per realitzar els experiments proposats des de totes les parts del món en el projecte Astro Pi.

En el taller els coneixerem i veurem com és de fàcil obtenir informació dels sensors de la Sense HAT.

 

 


 

Bot

Format: Taller (+6 anys)  / Entitat: Inquiet

08 BOT
Electrònica bàsica. Els Bots són robots que es desplacen per vibració. A partir d'elements al nostre abast, construirem i decorarem un bot ben divertit. En aquest taller treballarem l'habilitat manual i aprendrem a fer circuits simples d'electrònica i ens ho passarem molt bé decorant el nostre robotet.

 

 

 


 

La ciència dels imants 

Format: Taller (+6 anys)  / Entitat: Inquiet

09 La ciència dels imants
Ciència i Construcció (Steam). Construcció d'un projecte gràcies a les propietats dels imants, per així comprendre o, si més no, experimentar amb aquest material que sovint sembla màgic

 

 

 


La ciència de l'aire

Format: Taller (+6 anys) / Entitat: Inquiet

10 La ciència de l’aire
Ciència i Construcció (Steam). Construirem un coet propulsat per aire i experimentarem com l'aire pot ser una magnifica font d'energia.  

 

 

 


 

La ciència de la llum

Format: Taller (+6 anys)  / Entitat: Inquiet

11 La ciència de la llum
Ciència i Construcció (Steam). Construcció d'un calidoscopi que ens servirà per experimentar amb la llum i l'efecte màgic que fa quan es reflecteix sobre diferents superfícies.  

 

 

 

 


 

Cubetto

Format: Taller (+3 anys) / Entitat: Inquiet 

Cubetto
Programació. Iniciació a la programació sense ordinadors. Cubetto és un amigable robot de fusta que ensenya a grans i petits les bases de la programació de manera lúdica i mitjançant el joc sensorial, sense pantalles.

 

 

 


 

Tres en ratlla amb Mbot

Format: Taller (+10 anys)  / Entitat: Inquiet

13 Tres en ratlla amb Mbot
Programació. Ens servirem dels robots MBot per programar moviments que ens permetran jugar al tres en ratlla mentre aprenem a programar.

 

 

 

 


 

Makey Makey

Format: Taller ( entre 10 i 14 anys) / Entitat: Escola Mowgli d'Igualada

Makey-makey
Makey-Makey és una placa electrónica (basada en Arduino) similar al comandament d'una videoconsola, que simula ser un teclat o ratolí, i permet enviar ordres a l'ordinador al que es troba connectat. 

La idea d'Makey-Makey és senzilla i simple. En comptes de prémer els botons, el que fem és tancar el circuit mitjançant contactes o pinces de cocodril. Això permet convertir qualsevol objecte de la vida diària en un teclat, un comandament o un ratolí.

El nostre objectiu serà dissenyar un piano o altre instrument musical i un mapa interactiu que ens pugui indicar els llocs d'Europa on toquem amb locucions de veu que nosaltres mateixos podrem fer.

 

 


Conferència: 

Instròniks, makers a l'aula: Com utilitzar la tecnologia d'una manera artística i creativa.

A les 11.45 hores a l'Auditori del Museu (planta baixa).

Instrònika

A càrrec de Marc Sibila Vidal, Professor a l'EDN de Navàs (ESO,BATX i CF) i Professor de l'Escola de Música de Navàs (Guitarra, Conjunt Instrumentals i Orquestra), Músic (en diferents formacions) i Maker al Projecte Instròniks.

Després de dedicar-se uns quants anys com a responsable de producció al món industrial, actualment treballa de professor en dos llocs: el principal a l'EDN impartint matèries relacionades amb la Tecnologia, l'Electricitat i la Robòtica i com a professor de guitarra a l'Escola de Música Municipal de Navàs.

Sempre ha estat vinculat al món de la música i actualment encara forma part de diferents formacions musicals com els Pocasolfes (animació infantil i familiar), l'Orquestrina Xesco (folk), Nakki (música d'arrel tradicional), Tito Akile & Marc Sibila (rock acústic) i la SSM Big Hand (percussió corporal).

Al moviment Maker intenta unir dues de les seves passions, la música i la tecnologia.

 


Subhasta

Format: Fil cohesionador de la matinal / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada. Dept. Informàtica – Adrià Gómez

Ús d'una aplicació informàtica desenvolupada en el curs acadèmic 15-16 en el CFS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, per a gestió de subhastes on-line.

Per participar-hi, cal disposar d'un mòbil Android.

Durant el matí, els assistents a l'Anoia Tast-Tech podran anar sumant punts en participar a les diverses activitats (tallers, xerrades, demostracions,...) i en finalitzar la matinal (13:30h) hi haurà una subhasta de productes tecnològics patrocinats per empreses del sector on els assistents hauran d'utilitzar els punts aconseguits per a poder licitar.

En el punt d'informació a l'entrada del recinte hi haurà informació detallada del funcionament, però a grans trets:

  • L'assistent haurà d'instal·lar una app en el seu mòbil i procedir al registre (nom, cognoms i correu electrònic)
  • Dins el recinte hi haurà QR a capturar per aconseguir punts.
  • Si l'assistent vol sumar els punts dels tallers en els que hagi participat, en efectuar el registre a l'app, haurà d'introduïr el correu electrònic utilitzat en l'adquisició de les entrades. Recordeu-lo!!!
  • Un mateix mòbil pot servir per a diversos assistents.
  • A partir de les 13:30h, i utilitzant la mateixa app, l'assistent podrà licitar pel producte que cregui més adequat.
L'organització pot canviar el funcionament per motius tècnics. Si fos així, s'informaria durant la matinal en el recinte.

 


Observacions

  • Els nens han d'anar acompanyats d'un adult
  • Hi haurà servei de cafeteria a càrrec dels alumnes del PFI Auxiliar d'hoteleria de l'Escola Pia d'Igualada
Segueix TICAnoia a:
Facebook  Flickr  Instagam  Linkedin  Telegram  Twitter  Youtube