L'Anoia Tast-Tech neix amb l'objectiu d'apropar i promoure la tecnologia a la societat i molt especialment a la comunitat educativa formada pels pares i mares, mestres i alumnes.
L'Anoia Tast-Tech vol donar a conèixer no tant la tecnologia des d'un punt de vista d'usuari si no més enllà per entrar en el que hi ha darrere, les tecnologies, les professions, els usos, tot a través de tallers, xerrades, activitats adreçades a infants, joves i adults.
Exposició d'una sèrie de peces escultòriques sensibles a la presència i a l'activitat propera de les persones, amb utilització de diversos recursos de mecatrònica.
A càrrec de Xavier Vives Sabaté, dissenyador i il·lustrador i amb forta dedicació a l'ensenyança del disseny.
Ludovico és una eina àudio-reactiva, programable, super-brutal i gratuïta, per visualitzar GIFS animats.
A càrrec de Xavi Vives, de professió maker.
Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: INS Montbui de Sta. Margarida de Montbui
L'INS Montbui ha incorporat activitats amb Arduino en el seu pla d'estudis i els alumnes ens en faran demostració.
Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada
Una casa intel·ligent pot oferir confort, seguretat, estalvi d'energia i una vida més còmoda, permetent la comunicació entre tots els electrodomèstics o dispositius que conté. Des de les llums, la calefacció, la ventilació, aire condicionat o els televisors fins a sistemes més complexos com sistemes d'entreteniment i sistemes de seguretat. Tots ells poden ser controlats des d'un panell de control, instal·lat a la casa o a través d'una interfície on-line compatible amb els dispositius mòbils actuals.
Els alumnes d'Electricitat i electrònica de l'INS Milà i Fontanals ens mostraran algunes de les pràctiques que, en aquest tema, realitzen dins el seu aprenentatge.
Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: Robot-TEA
Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Antoni Gaudí de Sta. Margarida de Montbui
Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Pía d'Igualada
Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: inQuiet d'Igualada
Amb ell es pot aconseguir muntatges molt divertits, com un piano on les tecles són plàtans.
Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola d'Art Gaspar Camps d'Igualada
Avui en dia, laboratoris de tot arreu estan desenvolupant robots tous; l'enginyeria és més propera a les persones, més dolça i humana; nous materials flexibles estan facilitant aquesta recerca i la tendència s'estén al disseny i a l'art escultòric. El cuir és un material flexible que ens ha acompanyat durant milers d'anys i l'hem utilitzat en infinitat d'aplicacions. Ara, amb les noves tecnologies encara hi té molt a dir per fer un disseny més tendre per cuidar les persones; no el podem abandonar i hem de treure-li tot el suc, i això és el que pretén l'Escola d'Art Gaspar Camps amb l'Xtrem Kuir.
Format: Presentació / Entitats: Aladetres, Engisoft, Makers Igualada, MPM Software i Trilogi
En aquesta activitat, algunes empreses TIC de la comarca ens explicaran i mostraran breument què fan i com ho fan, quin és el perfil professional dels seus treballadors i emprenedors i quins són els estudis que condueixen a aquests perfils professionals. Així mateix, les presentacions de les empreses s'alternaran amb la presentació d'experiències educatives que es duen a terme en centres educatius de la comarca.
Format: Demostració / Entitat: New Layer Studio d'Igualada
El croma és una tècnica audiovisual utilitzada àmpliament tant en cine i televisió com en fotografia, que consisteix en la substitució d'un fons per un altre mitjançant ordinador. Això es fa per què és massa costós i inviable el retall del fons o personatges per a completar fotograma a fotograma.
L'empresa igualadina New Layer Studio, probablement força desconeguda per igualadins i comarcans, ha dissenyat cromes per a muntatges/programes tant coneguts com “APM?”, “Polònia El Musical”, “CracKòvia” i altres.
En aquest Anoia Tast-Tech tindrem la possibilitat d'experimentar què és un croma.
Format: Informació / Entitat: TIC Anoia
TICAnoia, associació per l'impuls del sector TIC de l'Anoia, us informarà sobre els diversos estudis TIC existents, a la comarca i fora de la comarca, i els perfils professionals que necessiten les empreses del sector.
De 40 minuts de durada, amb 4 horaris d'inici (10h - 10:45h - 12:30h - 13:15h) pels que es necessita inscripció prèvia, que es pot efectuar en aquest formulari fins el dia 13 d'octubre inclòs i, presencialment el mateix dia, a partir de les 9:45h, si hi ha places disponibles.
Format: Taller (+3 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia
Format: Taller (+4 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia
Format: Taller (+8 anys) / Entitat: inQuiet d'Igualada
Format: Taller (+8 anys) / Entitat: inQuiet d'Igualada
Format: Taller (+8 anys) / Entitat: BonaDrone de Vallbona d'Anoia
Els participants al taller podran muntar un petit dron-imant.
L'empresa BonaDrone mostrarà el seu Mosquito, un drone intel·ligent llest per volar. Mosquito permet la personalització a gust de l'usuari, ja que s'hi pot afegir accessoris, escollir la seva funcionalitat i, fins i tot, imprimir-lo el mateix usuari amb impressió 3D. BonaDrone pretén apropar aquesta tecnologia a tothom, ajudant a entendre la innovació en el sector tecnològic relacionada amb el funcionament de la impressió 3D i dels drons.
Format: Taller (+12 anys) / Entitat: Ments Creatives
Amb aquesta eina tant atractiva i lúdica, entrem en el món de la programació i la lògica algorítmica, i quasi sense adonar-nos haurem fet un programa d'estructura professional i ens adonarem de les possibilitats que tenim com a programadors.
A partir d'aquesta experiència, ens farem una idea de què hi ha darrere els programes que utilitzem, dia a dia, en els aparells amb els que interactuem (des de rentadores fins a mòbils), i de la interessant tasca dels programadors.
Gimcana d'estratègia i orientació, amb mòbils Android (a portar pels assistents), per la zona on es troba el museu.
A les 11.30 hores a l'Auditori del Museu (planta baixa).
La robòtica que veiem a les pel·lícules, als anuncis i a les botigues no és tan lluny. Avui en dia disposem d'eines de joc i pedagògiques que faciliten molt la comprensió i la construcció de robots que ens ajudaran en les nostres tasques quotidianes i evidentment industrials.
Per què és interessant jugar amb la programació i la robòtica per aprendre mètode i saber entendre i ajudar-nos de les tecnologies que tenim tan pròximes? Ho podem utilitzar en qualsevol situació: fer una obra de teatre, netejar la classe, ajudar-nos a practicar matemàtiques...
Nota.- Durant la conferència, la resta d'activitats restaran tancades.
De 10 minuts de durada, al llarg de tot el matí, a càrrec de les entitats tecnològiques participants, on ens explicaran què fan i com.
L'horari estarà exposat a l'espai d'informació (entrada del recinte) i a la zona d'exposició (petit auditori a la zona de les empreses).
Format: Fil cohesionador de la matinal / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada
Ús d'una aplicació informàtica desenvolupada en el curs acadèmic 15-16 en el CFS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, per a gestió de subhastes on-line.
Per participar-hi, cal disposar d'un mòbil Android.
Durant el matí, els assistents a l'Anoia Tast-Tech podran anar sumant punts en participar a les diverses activitats (tallers, xerrades, demostracions,...) i en finalitzar la matinal (13:30h) hi haurà una subhasta de productes tecnològics patrocinats per empreses del sector on els assistents hauran d'utilitzar els punts aconseguits per a poder licitar.
En el punt d'informació a l'entrada del recinte hi haurà informació detallada del funcionament, però a grans trets: