Iniciar sessió

Àrea socis

1r. Anoia Tast-Tech: mostra tecnològica

Vine al primer Anoia Tast-Tech per descobrir i tastar la tecnologia de la mà de les empreses, entitats i professionals de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la comarca. 

Atlantic Devices
Bona Drone
Escola Antoni Gaudí
Escola Municipal d'Art Gaspar Camps
Escola Pia Igualada

INS Montbui
Ments Creatives Tecnoanoia
Milà i Fontanals
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia
New Layer Studio

Robot - TEA
Talentia Gestió
TICAnoia

Aladetres - Agència web
Ceina. Centre de formació en informàtica i noves tecnologies
Engisoft
Iguana
Makers Igualada

MPM Software
Solutions Trilogi

L'Anoia Tast-Tech neix amb l'objectiu d'apropar i promoure la tecnologia a la societat i molt especialment a la comunitat educativa formada pels pares i mares, mestres i alumnes.

L'Anoia Tast-Tech vol donar a conèixer no tant la tecnologia des d'un punt de vista d'usuari si no més enllà per entrar en el que hi ha darrere, les tecnologies, les professions, els usos, tot a través de tallers, xerrades, activitats adreçades a infants, joves i adults.

Twitter @anoiatasttech

Què hi trobareu?

Projectes artisticotecnològics

Sensus Motus et Ex Machina

Exposició d'una sèrie de peces escultòriques sensibles a la presència i a l'activitat propera de les persones, amb utilització de diversos recursos de mecatrònica. 

A càrrec de Xavier Vives Sabaté, dissenyador i il·lustrador i amb forta dedicació a l'ensenyança del disseny.

 

Ludovico

Ludovico és una eina àudio-reactiva, programable, super-brutal i gratuïta, per visualitzar GIFS animats.
A càrrec de Xavi Vives, de professió maker.

 

Xtrem Kuir

 

Ferroular

 


Demostració d'experiències educatives

Arduino

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: INS Montbui de Sta. Margarida de Montbui

Cotxe amb Arduino (inQuiet)

Arduino és un producte Open-Source molt popular per a controlar i programar robots. En ser un projecte obert, hi ha una gran quantitat d'exemples i llibreries llestes per a ser utilitzades amb Arduino.

L'INS Montbui ha incorporat activitats amb Arduino en el seu pla d'estudis i els alumnes ens en faran demostració.

 

 

Domòtica

Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada

Una casa intel·ligent pot oferir confort, seguretat, estalvi d'energia i una vida més còmoda, permetent la comunicació entre tots els electrodomèstics o dispositius que conté. Des de les llums, la calefacció, la ventilació, aire condicionat o els televisors fins a sistemes més complexos com sistemes d'entreteniment i sistemes de seguretat. Tots ells poden ser controlats des d'un panell de control, instal·lat a la casa o a través d'una interfície on-line compatible amb els dispositius mòbils actuals.

Els alumnes d'Electricitat i electrònica de l'INS Milà i Fontanals ens mostraran algunes de les pràctiques que, en aquest tema, realitzen dins el seu aprenentatge.

 

Intervenció Assistida amb Robots per a infants amb T.E.A.

Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: Robot-TEA

Robot TEA

Robot-TEA, esta format per un equip multidisciplinari (psicòlegs, terapeutes, monitors, informàtics...), un conjunt de persones, amb diferents formacions acadèmiques i experiències professionals, que operen en conjunt, especialitzades en la Intervenció Assistida amb Robots (I.A.R.) per a nens i nenes amb TEA, pioner a Espanya i que aporta solucions tecnològiques a les persones amb necessitats especials per millorar la comunicació social i treballar també altres trastorns del desenvolupament que afecten la comunicació i la interacció social de nens amb autisme.

 

 

Lego WeDo

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Antoni Gaudí de Sta. Margarida de Montbui

Lego WeDo

Els nens construeixen models amb sensors simples i un motor que es connecta a l'ordinador, i programen comportaments amb una eina simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica

 

 

 

Lego Mindstorms EV3

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Pía d'Igualada

Lego Mindstorms

Lego Mindstorms és una línia de jocs d'experimentació centrats en la robòtica. Però les seves possibilitats en fan una eina apreciable en entorns didàctics des de l'escola primària a la universitat. El joc incideix en els aspectes de muntatge del robot, disseny en un ordinador del programa que haurà de seguir el robot, descàrrega del programa al microcontrolador del robot, i seguiment de l'execució del robot sobre una pista de paper o en lliure circulació. 

 

Makey Makey

Format: Demostració Experiència Educativa / Entitat: inQuiet d'Igualada

Makey Makey

Makey Makey és un dispositiu que converteix gairebé qualsevol superfície en una tecla o en una palanca de control (joystick).

Amb ell es pot aconseguir muntatges molt divertits, com un piano on les tecles són plàtans.

 

 

 

Xtrem Kuir

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola d'Art Gaspar Camps d'Igualada

Avui en dia, laboratoris de tot arreu estan desenvolupant robots tous; l'enginyeria és més propera a les persones, més dolça i humana; nous materials flexibles estan facilitant aquesta recerca i la tendència s'estén al disseny i a l'art escultòric. El cuir és un material flexible que ens ha acompanyat durant milers d'anys i l'hem utilitzat en infinitat d'aplicacions. Ara, amb les noves tecnologies encara hi té molt a dir per fer un disseny més tendre per cuidar les persones; no el podem abandonar i hem de treure-li tot el suc, i això és el que pretén l'Escola d'Art Gaspar Camps amb l'Xtrem Kuir.

 


Espai de projectes empresarials

Com ho fem?

Format: Presentació / Entitats: Aladetres, Engisoft, Makers Igualada, MPM Software i Trilogi

En aquesta activitat, algunes empreses TIC de la comarca ens explicaran i mostraran breument què fan i com ho fan, quin és el perfil professional dels seus treballadors i emprenedors i quins són els estudis que condueixen a aquests perfils professionals.  Així mateix, les presentacions de les empreses s'alternaran amb la presentació d'experiències educatives que es duen a terme en centres educatius de la comarca.

 

Croma

Format: Demostració / Entitat: New Layer Studio d'Igualada

El croma és una tècnica audiovisual utilitzada àmpliament tant en cine i televisió com en fotografia, que consisteix en la substitució d'un fons per un altre mitjançant ordinador. Això es fa per què és massa costós i inviable el retall del fons o personatges per a completar fotograma a fotograma.

L'empresa igualadina New Layer Studio, probablement força desconeguda per igualadins i comarcans, ha dissenyat cromes per a muntatges/programes tant coneguts com “APM?”, “Polònia El Musical”, “CracKòvia” i altres.

En aquest Anoia Tast-Tech tindrem la possibilitat d'experimentar què és un croma.

 

Informàtica i comunicacions, professions de futur 

Format: Informació / Entitat: TIC Anoia

Informàtica i comunicacions, professions de futur

Les noves tecnologies han donat lloc a un nou sector empresarial, conegut com a TIC, el qual busca cada dia més professionals de la informàtica i les comunicacions, i que tot i la crisi, ha crescut exponencialment i es preveu que continuï així.

TICAnoia, associació per l'impuls del sector TIC de l'Anoia, us informarà sobre els diversos estudis TIC existents, a la comarca i fora de la comarca, i els perfils professionals que necessiten les empreses del sector. 

 

 


Tallers

De 40 minuts de durada, amb 4 horaris d'inici (10h - 10:45h - 12:30h - 13:15h) pels que es necessita inscripció prèvia, que es pot efectuar en aquest formulari fins el dia 13 d'octubre inclòs i, presencialment el mateix dia, a partir de les 9:45h, si hi ha places disponibles.
 

BeeBot: joc d'iniciació a la programació

Format: Taller (+3 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

Bee Bot

El Bee-Bot és un robot infantil educatiu, amb forma d'abella, molt senzill de programar, per a nens i nenes de 3 a 7 anys. Quan els nens i nenes a partir dels 3 anys d'edat juguen amb ells, l'experiència d'aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espaial, el treball en equip i el respecte, la curiositat i la creativitat.

 

 

Juga amb la realitat augmentada

Format: Taller (+4 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

Realitat Augmentada

La Realitat Augmentada consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació física ja existent. Aquesta és la principal diferència amb la realitat virtual, ja que no substitueix a la realitat física, sinó que sobreimprimeix les dades informàtiques al món real. La realitat Augmentada obre una nova porta a l'ensenyament aprenentatge. Els alumnes, interactuen i experimenten amb els continguts.

 

 

Brush Bot: construcció d'un robot

Format: Taller (+8 anys) / Entitat: inQuiet d'Igualada

Brush Bot

Un Brush Bot és un dels robots mòbils més senzills de construir. Consta d'un motor que vibra i que s'insereix adequadament en una superfície constituïda per raspalls o similars, habitualment reciclats. La vibració del motor provoca la vibració dels brins dels raspalls i aquesta vibració provoca el moviment del robot. En aquest taller els nens (i els pares) construiran el seu Brush Bot.

 

 

Tinta Conductora: dibuixa circuits elèctrics.

Format: Taller (+8 anys) / Entitat: inQuiet d'Igualada

Tinta Conductiva

La tinta conductiva (Bare Conductive) és una gran innovació per l'electrònica, ja que obre moltes possibilitats per al disseny de circuits electrònics (en paper, roba, cuir...) En aquest taller, els nens dibuixaran postals amb circuits electrònics guiats, que després es podran endur.

 

 

Construcció de la carcassa d'un dron

Format: Taller (+8 anys) / Entitat: BonaDrone de Vallbona d'Anoia

Mosquito

Els participants al taller podran muntar un petit dron-imant.

L'empresa BonaDrone mostrarà el seu Mosquito, un drone intel·ligent llest per volar. Mosquito permet la personalització a gust de l'usuari, ja que s'hi pot afegir accessoris, escollir la seva funcionalitat i, fins i tot, imprimir-lo el mateix usuari amb impressió 3D. BonaDrone pretén apropar aquesta tecnologia a tothom, ajudant a entendre la innovació en el sector tecnològic relacionada amb el funcionament de la impressió 3D i dels drons.

 

Programació amb Processing

Format: Taller (+12 anys) / Entitat: Ments Creatives

Processing

Processing és un llenguatge de programació basat en Java molt útil per aprendre i per fer projectes multimèdia.

Amb aquesta eina tant atractiva i lúdica, entrem en el món de la programació i la lògica algorítmica, i quasi sense adonar-nos haurem fet un programa d'estructura professional i ens adonarem de les possibilitats que tenim com a programadors.

A partir d'aquesta experiència, ens farem una idea de què hi ha darrere els programes que utilitzem, dia a dia, en els aparells amb els que interactuem (des de rentadores fins a mòbils), i de la interessant tasca dels programadors. 

 

 

Trebus, joc d'estratègia i orientació

Trebus - Joc d'estratègia i orientació
Format: Gimcana exterior (+16 anys o +12 anys acompanyats) / Entitat: Talentia Gestió d'Igualada

Gimcana d'estratègia i orientació, amb mòbils Android (a portar pels assistents),  per la zona on es troba el museu.

 

 

 

 

 

 

 

 


Conferència: ROBÒTICA: Al joc, a l'ensenyament i a la investigació

A les 11.30 hores a l'Auditori del Museu (planta baixa).

Francesc Sabaté i Domènech

A càrrec de Francesc Sabaté Domènech, director del màster en producció automatitzada i robòtica Fundació CIM-UPC.

La robòtica que veiem a les pel·lícules, als anuncis i a les botigues no és tan lluny. Avui en dia disposem d'eines de joc i pedagògiques que faciliten molt la comprensió i la construcció de robots que ens ajudaran en les nostres tasques quotidianes i evidentment industrials.
Per què és interessant jugar amb la programació i la robòtica per aprendre mètode i saber entendre i ajudar-nos de les tecnologies que tenim tan pròximes? Ho podem utilitzar en qualsevol situació: fer una obra de teatre, netejar la classe, ajudar-nos a practicar matemàtiques...

Nota.- Durant la conferència, la resta d'activitats restaran tancades.

 


Mini xerrades

De 10 minuts de durada, al llarg de tot el matí, a càrrec de les entitats tecnològiques participants, on ens explicaran què fan i com.
L'horari estarà exposat a l'espai d'informació (entrada del recinte) i a la zona d'exposició (petit auditori a la zona de les empreses).

 


Subhasta

Format: Fil cohesionador de la matinal / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada

Ús d'una aplicació informàtica desenvolupada en el curs acadèmic 15-16 en el CFS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, per a gestió de subhastes on-line.

Per participar-hi, cal disposar d'un mòbil Android.

Durant el matí, els assistents a l'Anoia Tast-Tech podran anar sumant punts en participar a les diverses activitats (tallers, xerrades, demostracions,...) i en finalitzar la matinal (13:30h) hi haurà una subhasta de productes tecnològics patrocinats per empreses del sector on els assistents hauran d'utilitzar els punts aconseguits per a poder licitar.

En el punt d'informació a l'entrada del recinte hi haurà informació detallada del funcionament, però a grans trets:

  • L'assistent haurà d'instal·lar una app en el seu mòbil i procedir al registre.
  • Un mateix mòbil pot servir per a diversos assistents.
  • En participar en una activitat, l'assistent utilitzarà el mòbil per aconseguir els punts de l'activitat.
  • A partir de les 13:30h, i utilitzant la mateixa app, l'assistent podrà licitar pel producte que cregui més adequat. 

 


Observacions

  • Els nens han d'anar acompanyats d'un adult
  • Hi haurà servei de cafeteria a càrrec dels estudiants d'Auxiliar d'Hostaleria de l'Escola Pia d'Igualada

 


 

Segueix TICAnoia a:
Facebook  Flickr  Instagam  Linkedin  Telegram  Twitter  Youtube