Igualada, 27 de setembre de 2012.- Aquest dimarts es va celebrar el vint-i-unè Cafè Digital de TICAnoia, amb la presència de Ferran Bosque, gerent de Poolbiking, que ha explicat la seva experiència al capdavant de Poolbiking, empresa líder en el sector de les bicicletes aquàtiques. Per a Bosque, les empreses han de saber “donar valor al producte” i construir saber construir una marca: “La marca ho és tot. Si no creem una marca, avui en dia no tenim res”. Una vintena de persones van seguir les seves explicacions en aquest cafè organitzat per la comissió TIC de la Unió Empresarial de l´Anoia, TICAnoia.
Poolbking és una empresa anoienca que ha estat capaç de créixer i convertir-se en referent en el seu sector, en aquest cas el de les bicicletes aquàtiques per fer exercici dins de l´aigua. Creada al 2007 pel mateix Bosque, Poolbiking ofereix a gimnasos, hotels i centres d´spa bicicletes d´acer inoxidable amb les que es poden fer diversos exercicis per estar en forma o rehabilitar-se després d´una lesió. Només l´any passat, Poolbiking va créixer un 70% respecte l´any anterior. Les bicicletes de Poolbiking es poden trobar a des de Canadà fins al Vietnam, passant per la Polinèsia i en cadenes hoteleres com Ibesrostar o Sofitel. Tota la producció es fa en els Tallers Trevi, de Vilanova del Camí, i que cada setmana s´ha d´assolir un objecitu en I+D. Poolbiking genera 10 llocs de feina, entre directes i indirectes.
21è cafè digital de TICAnoia amb Ferran Bosque de Poolbiking |
Bosque considera que les empreses han d´innovar de forma constant: “Poolbiking va començar quan vam veure que els productes que hi havia al mercat en aquell moment no satisfeien unes necessitats molt concretes. No cal inventar la sopa d´all, però si buscar alguna cosa que sigui diferent i oferir-la a qui estigui interessat”, diu Bosque. “Per exemple, fa poc vam obrir una línia de bicicletes per a rehabilitació. Vam trucar al FC Barcelona i ens van dir que no treballàvem en aigua; en canvi el Real Madrid sí i ara son clients nostres”, assegura Bosque.
Aquesta innovació ha de venir des de la pròpia reflexió però també pels comentaris dels clients. “En un gimnàs d´Igualada, hi ha un grup de dones a qui ens agrada escoltar perquè sempre ens diuen coses a millorar. És el nostre departament de I+D”.
Ramon Costa (TICAnoia) i Ferran Bosque (Poolbiking) |
Una de les altres coses que les empreses han de tenir present és el preu dels seus productes. “No podem apostar només pel preu. Si venen només per tenir un preu més barat, el client marxarà quan trobi un producte més barat. Hem d´apostar pel futur i per la innovació”. Bosque va concloure la xerrada demanat a les empreses “que llancin tantes canyes com puguin”.
Els Cafès Digitals són trobades mensuals organitzades per la comissió TIC de la Unió Empresarial, TICAnoia, amb la voluntat d´explicar i donar a conèixer noves tendències, aplicacions i casos d´èxit relacionats amb la innovació i els sistemes d´informació. Les trobades estan adreçades a empreses, professionals i emprenedors que vulguin conèixer noves experiències i casos d´èxit.