US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024ticanoia.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_TICANOIAticanoia.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_G0BWMNBFRJEGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Ferran Bosque: 'Cal donar valor al nostre producte i construir marca'

El gerent de Poolbiking explica les claus que han portat la seva empresa a ser un referent en el sector de les bicicletes aquàtiques. Per a Bosque, les empreses han de saber donar un valor al seu producte i oferir solucions als seus clients per ajustar-se a les seves necessitats. Bosque va ser l´invitat del 21è Cafè Digital.

Igualada, 27 de setembre de 2012.- Aquest dimarts es va celebrar el vint-i-unè Cafè Digital de TICAnoia, amb la presència de Ferran Bosque, gerent de Poolbiking, que ha explicat la seva experiència al capdavant de Poolbiking, empresa líder en el sector de les bicicletes aquàtiques. Per a Bosque, les empreses han de saber “donar valor al producte” i construir saber construir una marca: “La marca ho és tot. Si no creem una marca, avui en dia no tenim res”. Una vintena de persones van seguir les seves explicacions en aquest cafè organitzat per la comissió TIC de la Unió Empresarial de l´Anoia, TICAnoia.

Poolbking és una empresa anoienca que ha estat capaç de créixer i convertir-se en referent en el seu sector, en aquest cas el de les bicicletes aquàtiques per fer exercici dins de l´aigua. Creada al 2007 pel mateix Bosque, Poolbiking ofereix a gimnasos, hotels i centres d´spa bicicletes d´acer inoxidable amb les que es poden fer diversos exercicis per estar en forma o rehabilitar-se després d´una lesió. Només l´any passat, Poolbiking va créixer un 70% respecte l´any anterior. Les bicicletes de Poolbiking es poden trobar a des de Canadà fins al Vietnam, passant per la Polinèsia i en cadenes hoteleres com Ibesrostar o Sofitel. Tota la producció es fa en els Tallers Trevi, de Vilanova del Camí, i que cada setmana s´ha d´assolir un objecitu en I+D. Poolbiking genera 10 llocs de feina, entre directes i indirectes.

21è cafè digital de TICAnoia amb Ferran Bosque de Poolbiking
21è cafè digital de TICAnoia amb Ferran Bosque de Poolbiking
Segons Bosque l´èxit de la seva empresa radica en el fet de que han sabut dotar de valor al seu producte i que s´ha sabut crear una marca potent i reconeguda mundialment: “Hem de donar valor al nostre producte i oferir solucions als nostres clients. El client ha de veure el nostre producte com alguna cosa necessària. Sempre s´ha d´escoltar al client. Si lluitem pel preu, quan trobi un producte més barat ens deixarà”, explica Bosque. A més, cal saber trobar una marca: “La marca ho és tot. Sense una bona marca, no farem res. Tot i tenir un bon producte”, sentencia Bosque.

Bosque considera que les empreses han d´innovar de forma constant: “Poolbiking va començar quan vam veure que els productes que hi havia al mercat en aquell moment no satisfeien unes necessitats molt concretes. No cal inventar la sopa d´all, però si buscar alguna cosa que sigui diferent i oferir-la a qui estigui interessat”, diu Bosque. “Per exemple, fa poc vam obrir una línia de bicicletes per a rehabilitació. Vam trucar al FC Barcelona i ens van dir que no treballàvem en aigua; en canvi el Real Madrid sí i ara son clients nostres”, assegura Bosque.

Aquesta innovació ha de venir des de la pròpia reflexió però també pels comentaris dels clients. “En un gimnàs d´Igualada, hi ha un grup de dones a qui ens agrada escoltar perquè sempre ens diuen coses a millorar. És el nostre departament de I+D”.

Ramon Costa (TICAnoia) i Ferran Bosque (Poolbiking)
Ramon Costa (TICAnoia) i Ferran Bosque (Poolbiking)
Bosque també va donar certes pistes sobre com exportar a l´estranger. En aquest cas, va avisar que cada cop els mercats “s´estan tornant més proteccionistes. Els habitants de cada país volen productes que s´hagin produït en el seu país. Per tant, cal portar part de la producció en aquest país i explicar-ho. Cal posar etiquetes com la de “Made in France” per vendre a França”, exemplifica.

Una de les altres coses que les empreses han de tenir present és el preu dels seus productes. “No podem apostar només pel preu. Si venen només per tenir un preu més barat, el client marxarà quan trobi un producte més barat. Hem d´apostar pel futur i per la innovació”. Bosque va concloure la xerrada demanat a les empreses “que llancin tantes canyes com puguin”. 

Els Cafès Digitals són trobades mensuals organitzades per la comissió TIC de la Unió Empresarial, TICAnoia, amb la voluntat d´explicar i donar a conèixer noves tendències, aplicacions i casos d´èxit relacionats amb la innovació i els sistemes d´informació. Les trobades estan adreçades a empreses, professionals i emprenedors que vulguin conèixer noves experiències i casos d´èxit. 

Segueix TICAnoia a:
Facebook  Flickr  Instagam  Linkedin  Telegram  Twitter  Youtube