Igualada, 22 de febrer de 2011.- Una quarantena de persones van participar el passat dimarts en el quart Dinar Networking de la comissió TIC de la Unió Empresarial de l'Anoia (UEA), el grup TICAnoia, i que es va fer al restaurant Sesoliveres de la capital anoienca. La trobada va posar de manifest la necessitat de desplegar la xarxa de Fibra Òptica (FO) a la ciutat, ja que aquesta infraestructura “pot atraure a Igualada nous serveis, oportunitats de negocis i empreses”, segons va assegurar Alberto Murillo, consultor de l'empresa de telecomunicacions NAE. Ramon Felip, president de la UEA, i Jordi Riba, tinent d'alcalde a l'Ajuntament d'Igualada, van estimar també els avantatges que comportaria el desplegament d'aquesta tecnologia a la ciutat.
Un projecte a 20 anys vista
La inversió total del projecte ascendeix fins als 17 MEUR i està previst arribar al 85% de la població d'aquí 20 anys. Murillo assegura, però, que per “cada euro invertit en tecnologies TIC, Igualada rebrà entre quatre o cinc euros en el creixement del seu PIB. El futur serà Fibra Òptica o no serà”, avisà el consultor de NAE. Murillo, a més, va elogiar “la inversió pública feta per l'Ajuntament, ja que actualment l'oferta privada és incapaç de realitzar-la”, però va avisar que tard o d'hora “haurà de buscar un soci per a desenvolupar-la”.
El projecte de la Fibra Òptica a Igualada preveu executar, d'aquí uns mesos, una prova pilot al barri del Set Camins d'Igualada per provar l'estat de la xarxa. Si la prova es supera amb èxit, la FO podria aplicar-se a la resta de la ciutat: “La zona escollida és petita, però representativa de la ciutat i els seus resultats poden ser extrapolables a la resta de la població“. La inversió d'aquesta prova pilot s'eleva fins als 650.000 euros.
En paral·lel a aquest projecte, des de la Generalitat de Catalunya, en pocs dies s'iniciarà el desplegament de la xarxa troncal de fibra òptica al Polígon Industrial d'Igualada, teixint una xarxa de distribució que arribarà a cada 2/3 illes del polígon. Aquest segon projecte té un pressupost assignat de 1,1 MERU, a càrrec de la Generalitat.
Cafè Digital
D'altra banda, i seguint dins de les activitat de TICAnoia, aquest mateix dimarts es va celebrar una nova edició dels Cafès Digitals. En aquesta ocasió, els invitats van ser Màrius Cirera, Community Manager de la marca de sabatilles Munich i Llorenç Palomas, de l'empresa de comerç electrònic Trilogi . Una trentena de persones van voler interessar-se per aquests dos exemples de com les noves tecnologies (que en l'argot es coneixen com a TIC) serveixen per impulsar nous models de negoci. La seva presentació també es troba a l'apartat Docuteca de la web de TICAnoia .