Mònica Parada, directora del departament d´e-Commerce de Catalunya Caixa, ha explicat en la XXIIa edició del Cafè Digital de TICAnoia quins són els sistemes de pagament en el comerç electrònic més utilitzats i els passos que s´han de seguir per tenir una passarel·la de venta online efectiva.
Igualada, 21 de novembre de 2012.- Una vintena de persones han assistit aquest dimarts en la 22a edició del Cafè Digital de TICAnoia en la que s´han explicat els sistemes de pagament per al comerç electrònic o e-commerce. Mònica Parada, directora del departament d´e-Commerce de Catalunya Caixa, ha estat la protagonista d´aquesta trobada i ha destacat que totes les botigues online i totes les empreses que venen per Internet han de tenir un sistema de pagament eficaç, senzill i fàcil de fer servir per potenciar les ventes en aquest mitjà.
|
Monica Parada, directora del departament d’e-Commerce de Catalunya Caixa a TICAnoia |
Parada ha explicat durant el Cafè Digital que la venta online “no té res a veure amb la venta tradicional”. El canal és totalment diferent i hi ha més de 10 diferències bàsiques que s´han de tenir en compte. Entre aquestes, per exemple, trobem que els comerços han d´estar disponibles les 24 hores, els 7 dies a la setmana, que Internet propicia l´increment de les comandes sospitoses i que ens poden visitar clients de tot el món, que parlen idiomes molt diferents i que paguen en divises diferents. “Cal conèixer tots els sistemes i plataformes de pagament que hi ha a la nostra disposició i saber quin usen els nostres clients. A Espanya hi ha 9 sistemes diferents, però que són totalment diferents als que s´usen al nord d´Europa o a l´Amèrica Llatina. Cada país té el seu propi sistema i si volem vendre a nivell internacional ens hi hem d´adaptar. Quans més sistemes de pagament tinguem, millor”, explica Parada.
La directora del departament d´e-Commerce de Catalunya Caixa ha recomanat a les botigues online que facin un seguiment dels abandonaments de comandes a Internet per veure´n el motiu: “S´ha de saber el perquè una comanda no s´ha pogut fer. Ha estat pel mètode de pagament o per la falta de confiança del client?”, s´ha preguntat.
De fet, es calcula que el 30% de les transaccions cauen pels sistemes de revisió. “Hem de vigilar amb les operacions que no siguin segures o fraudulentes”. Tot i que moltes botigues online que opten per sistemes de pagament no segurs, aquestes han de calcular els riscos: “Cal vigilar aquelles transaccions en el que l´IP del comprador o la quantitat demanada siguin sospitoses”, avisa Parada.
Parada també ha explicat els punts més importants que tota botiga online s´ha de plantejar a l´hora de vendre a Internet: “Hem de tenir en compte molts factors, com la divisa, l´idioma del nostre web i fins i tot que estigui adaptada a tots els dispositius actuals”. A més, també ha remarcat que les botigues poden adquirir llicències cross-boder, que permeten als bancs actuar en territori no nacional i així afavorir la venta a altres països i que han de tenir un control molt estricte de totes les dades bancàries dels seus clients.
Una de les tendències de futur són els sistemes de pagament “one click”, que permeten fer pagament amb un sol clic. D´aquesta manera, el comprador pot comprar de forma ràpida, segura i a través de dispositius mòbils. Aquests sistemes són molt interessants, però ens obliga a tenir totes les dades bancàries o de la targetes dels nostres clients”.
Els Cafès Digitals són trobades mensuals organitzades per la comissió TIC de la Unió Empresarial de l´Anoia, TICAnoia, amb la voluntat d´explicar i donar a conèixer noves tendències, aplicacions i casos d´èxit relacionats amb la innovació i els sistemes d´informació. Les trobades estan adreçades a empreses, professionals i emprenedors que vulguin conèixer noves experiències i casos d´èxit.