TICAnoia promou la campanya “Prepara't, volem que treballis amb nosaltres” per sensibilitzar tant als equips de treball de les empreses i entitats com a les dones i la societat en general per fer palesa la bretxa digital de gènere en el nostre sector, fer reflexionar les persones que hi ha al darrere i promoure la vocació TIC entre les dones.
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) són un sector en creixement que any rere any està assolint majors taxes d'ocupació i generant molt PIB. És un sector que tradicionalment ha estat molt masculinitzat i forma part dels rols estereotipats de gènere més estesos en quan a la formació i la ocupació dels homes de la nostra societat.
Segons l'Estudi Dones en les TIC de l'Observatori de la Igualtat de Gènere de l'Institut Català de les Dones, les dones es veuen menys representades en el mercat laboral tecnològic.
A Catalunya, durant el 2019 el 69,1% de les persones ocupades en la branca d'activitat econòmica de la informació i les comunicacions eren homes, mentre que el 30,9% eren dones. Les dades sobre l'ocupació en els àmbits tecnològics mostren en general bretxa de gènere.
Les barreres culturals relacionades amb tradicions i estereotips fa que es tingui la idea de que el sector de les TIC és més apropiat per als homes, les barreres personals relacionades amb factors socials i psicològics empenyen les dones fora del sector, doncs no s'hi senten representades donat que la majoria de models de referència en el món de les TIC són homes.
Des de la Comissió de Dones de TICAnoia es pretén trencar els estereotips per a lluitar contra les desigualtats de gènere i obtenir així la igualtat efectiva entre dones i homes, donar un enfocament inclusiu per apoderar les dones i les nenes en les TIC.
Amb aquesta campanya TICAnoia convida a totes les entitats, empreses i professionals, especialment de l'àmbit tecnològic a donar suport a la campanya amb una petita acció: compartir una imatge de compromís per canviar les coses.
Només cal descarregar el cartell de la campanya (pot fotografiar el codi QR) i fer-se una foto per compartir-la en les xarxes socials amb el hashtag #donesticanoia. Les imatges es recopilaran per fer-ne difusió al final de la campanya.